Skip to content

Verzending en levering

Hoe verpak ik mijn koffiemachine voor retourzending/garantieservice op de juiste manier?

Als u uw koffiemachine moet verzenden (voor reparatie of retourzending), is het belangrijk dat deze schadevrij aankomt, vooral als u de originele doos niet meer heeft. Volg de onderstaande stappen om uw machine correct te verpakken:

  1. Zorg ervoor dat er geen koffiebonen meer in de koffiemolen zitten en dat er geen water in het systeem zit, veeg vervolgens de binnen- en buitenkant van de machine af om ervoor te zorgen dat deze droog is.
  2. Wikkel de machine in noppenfolie zodat deze volledig bedekt is.
  3. Plaats de machine in een kartonnen doos, met vulling aan alle zes zijden. Verpak alle accessoires veilig in hun originele doos, indien beschikbaar.
  4. Maak een foto van de binnenkant van de doos terwijl deze nog open is (voor later gebruik indien nodig) en voeg het ingevulde retourformulier toe dat u vooraf heeft ontvangen.
  5. Verzegel de doos en plaats deze in een opgevulde buitendoos.
  6. Verzegel de buitendoos met pakkettape en kleef het verzendlabel aan de buitenkant van de doos zodat het duidelijk zichtbaar is.
  7. Overhandig het pakket aan de verzenddienst en laat de rest aan ons over!

Belangrijk: gebruik bij het inpakken geen rugzakken, plastic zakken, zelfgemaakte kartonnen dozen of andere zwakke materialen. Gebruik alleen stevige, goed gemaakte dozen.

Het product moet schoon en droog zijn bij aankomst in ons magazijn. Voor elk artikel dat naar ons wordt teruggestuurd en grondig moet worden schoongemaakt, worden schoonmaakkosten in rekening gebracht voor de terugbetaling of wordt het artikel geweigerd. Het product mag op geen enkele wijze functioneel of uiterlijk beschadigd zijn.

Verzendtijden tijdens de Feestdagen

Ons doel is om bestellingen zo snel mogelijk naar onze klanten te verzenden. Echter, als gevolg van de toenemende verkoop kan de levertijd tijdens de periode van de feestdagen verlengd worden.

Hoewel de meeste bestellingen nog steeds op tijd worden verzonden, kan het bij sommige bestellingen 2 tot 4 werkdagen langer duren voordat deze verzonden worden.

Alvast bedankt – niet alleen voor uw loyaliteit aan Coffee Friend, maar ook voor uw geduld!

Verzenden jullie naar meerdere adressen?

Deze optie bieden we momenteel niet aan. Als u uw artikelen naar verschillende adressen wilt laten sturen, moet u voor elk adres een aparte bestelling plaatsen.

Hoeveel kost de verzending?

Verzending naar Nederland is gratis voor alle bestellingen van meer dan €49! Als uw bestelling minder dan €49 bedraagt, kost de verzending €3,99.

Voor alle bestellingen buiten Nederland en afgelegen gebieden binnen het land zijn de verzendkosten afhankelijk van de locatie.

De verzendkosten naar verschillende landen variëren. In geval van hogere verzendkosten ontvangt de klant een aparte e-mail met een schatting van de verzendkosten.

Wat zijn de beschikbare verzendmethodes en -termijnen?

De goederen worden door de pakketdienst GLS bij u thuis of op uw kantoor bezorgd. De levering duurt ongeveer 3-5 werkdagen.

Kan ik mijn pakket volgen?

Ja! Het volgnummer van de zending wordt naar uw e-mailadres gestuurd zodra het pakket het magazijn verlaat.

Word ik vóór de levering op de hoogte gebracht?

Ja! Op de dag van levering wordt u verwittigd via een sms-bericht, dat informatie bevat over de precieze leveringstijd.

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?

Geselecteerde artikelen worden verpakt en verzonden binnen 1-5 werkdagen na betaling. Verzendtijden kunnen variëren afhankelijk van de gekozen leveringsmethode. Het volgnummer van de zending wordt u toegestuurd op het moment dat het artikel vanuit ons magazijn wordt verzonden.

Wij streven ernaar onze bestellingen zo snel mogelijk uit te voeren. De exacte levertijd hangt af van het geselecteerde artikel. Meer informatie vindt u op de betreffende productpagina. Zendingen worden niet vervoerd in het weekend of op lokale feestdagen.

Belangrijk: voor sommige producten, zoals pro-line koffiemachines of speciaal bestelde koffie-artikelen, kunnen de levertijden langer zijn. Maak u geen zorgen! Als uw levering langer gaat duren dan verwacht, brengen wij u via e-mail op de hoogte.

Zodra uw pakket klaar is voor verzending, ontvangt u een volgnummer via e-mail of per telefoon. U kunt uw pakket dan volgen via het volgsysteem van de koerier.

Waar leveren jullie overal?

We leveren wereldwijd!

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet ontvangen heb?

Zodra uw bestelling verwerkt en verzonden is, ontvang u een e-mail met traceergegevens. Als u deze e-mail niet ontvangen heeft, kijk dan ook even in uw map met ongewenste e-mails. Als u geen traceernummer heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via [email protected] om de details van uw bestelling te weten te komen. We raden u aan om de traceerinformatie regelmatig te controleren om te vermijden dat het pakket naar ons magazijn wordt teruggestuurd.

Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat moet ik doen?

We vragen alle klanten hun oorspronkelijke bestellingen te controleren en de producten met de website te vergelijken wanneer ze deze ontvangen. Als u denkt dat u het verkeerde artikel ontvangen heeft of als er een artikel van uw bestelling ontbreekt, neem dan binnen 14 dagen na de leveringsdatum contact met ons op via [email protected].

Wat als mijn pakket tijdens de levering beschadigd raakt?

Controleer uw pakket zorgvuldig wanneer het aankomt. Als een van uw bestelde producten tijdens het vervoer beschadigd is geraakt (of de schade nu zichtbaar of verborgen is), meld de schade dan dezelfde dag nog aan de vervoerder. Transportschade moet ook nog op dezelfde dag aan Coffee Friend gemeld worden. U kunt dat doen door contact met ons op te nemen via [email protected].

Ik kon het pakket niet in ontvangst nemen. Wat moet ik doen?

Als een bezorgpoging mislukt is, neem dan contact op met de bezorgdienst en spreek een nieuw leveringsmoment af.

Als het pakket niet binnen een bepaalde tijd ontvangen wordt, stuurt de bezorgdienst het terug naar het magazijn en kan het opnieuw verzonden worden zodra het pakket daar veilig is aangekomen. Een verantwoordelijke vertegenwoordiger zal in dit geval contact met u opnemen en het pakket opnieuw verzenden.

Bestellingen

Wanneer moeten de kosten voor herstellingen tijdens de garantie door de klant worden betaald?

U moet de herstellingskosten tijdens de garantieperiode betalen in de volgende gevallen:

Als het defect te wijten is aan het niet goed onderhouden van het apparaat of het verkeerd installeren/verwijderen van onderdelen;
Als u uw toestel grondig wilt laten reinigen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed verwerkt is?

Zodra onze betalingsaanbieder uw betaling verwerkt heeft, sturen we een bestelbevestiging naar het e-mailadres dat u bij het plaatsen van uw bestelling heeft opgegeven.

Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen of te annuleren?

Neem zo snel mogelijk contact op met onze Klantendienst ([email protected]). Als uw bestelling nog niet klaar is, kunnen we hem misschien nog wijzigen of annuleren. Vaak kunnen we deze wijzigingen echter niet aanbrengen omdat uw bestelling binnen 24 uur na plaatsing al ingepakt is en op verzending wacht.

Ik wil het verzendadres veranderen. Hoe kan ik dat doen?

Neem zo snel mogelijk contact op met onze Klantendienst ([email protected]). Als uw bestelling nog niet in het stadium van afhandeling is, kunnen we het verzendadres misschien nog wijzigen. Vaak kunnen we deze wijzigingen echter niet aanbrengen omdat uw bestelling binnen 24 uur na plaatsing al ingepakt is en op verzending wacht.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

U kunt met creditcard/pinpas betalen, maar ook PayPal als betalingsmethode kiezen. Indien nodig kunt u ook de optie bankoverschrijving/factuur kiezen – neem daarvoor contact op met onze klantendienst via [email protected].

Mijn betaling kan niet geverifieerd worden. Wat moet ik doen?

Omdat we niet precies kunnen zien wat de oorzaak van deze fout is, kunnen enkele van de meest voorkomende oorzaken zijn:
– onjuiste postcode;
– onjuiste verificatiecode of kaartgegevens;
– onvoldoende saldo / verlopen kaart;
– geweigerd wegens een internationale aankoop (controleer of deze functie voor jouw kaart beschikbaar is);
– geweigerd door de bank.
We raden altijd aan persoonlijk contact op te nemen met je bank om uit te zoeken waarom je transactie niet geverifieerd kan worden.
Hoe krijg ik een factuur voor de gekochte goederen? We sturen je een factuur via het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven. Een elektronische factuur is ook een garantiekaart. Als je een account hebt en de bestelling in onze online winkel geplaatst is, vind je de facturen ook in je gebruikersprofiel.

Hoe plaats ik een bestelling op jullie e-shop?

Kies gewoon de artikelen die u wilt kopen en voeg ze aan uw winkelmandje toe. Ga naar de kassa, vul uw persoonlijke gegevens en betalingsgegevens in. Voordat u een aankoop doet, is het handig om een account aan te maken op de Coffee Friend website. Als u een account heeft kunt u uw bestelgeschiedenis bekijken, een factuur afdrukken of contactgegevens opslaan.

Wat als ik de informatie die ik zoek niet in de productbeschrijving kan vinden?

Neem contact met onsop via e-mail op [email protected] – wij beantwoorden met plezier al uw vragen!


Retourneren

Hoe pak ik mijn koffiemachine goed in voor retourzending?

Om ervoor te zorgen dat uw apparaat tijdens de retourzending niet beschadigd raakt, is het belangrijk dat u het artikel goed verpakt.

Als het artikel gloednieuw is en de doos alleen is geopend om het artikel te controleren, pak het dan in zoals het was verpakt toen u het ontving. Als u zich niet meer kunt herinneren hoe het precies was verpakt, volg dan de onderstaande stappen:

1. Bedek de machine met noppenfolie of de meegeleverde zak.

2. Bedek alle zijden met veiligheidsschuim.

3. Zorg ervoor dat alle accessoires/gebruikershandleidingen worden bijgevoegd.

4. Plaats de machine en de accessoires in de doos.

5. Leg er veiligheidsschuim of een andere beschermende laag op.

6. Maak een foto van de binnenkant van de doos terwijl deze nog open is en sluit daarna de doos.

7. Verzegel de doos en plaats deze in een grotere doos.

Alle artikelen, onderdelen, handleidingen en verpakkingsmateriaal moeten in de originele verpakking worden teruggestuurd. Het terug te sturen artikel moet ongebruikt zijn en er verkoopbaar uitzien (labels intact, enz.). Het artikel mag na levering niet geïnstalleerd of gecombineerd zijn met andere goederen (bijv. water, koffie, enz.) na de levering op een manier die de twee onlosmakelijk met elkaar verbindt.

Accepteren jullie retourzendingen?

Als een belangrijk deel van onze waardeketen bieden we een 14 dagen retourbeleid. Houd er wel rekening mee dat het artikel dat u wilt terugsturen in nieuwstaat/ongebruikte staat moet zijn. U kunt de goederen bekijken zoals u dat in een winkel zou doen, maar om een volledige terugbetaling te krijgen mag u ze niet gebruiken, installeren of combineren met andere goederen zodat ze onafscheidelijk worden.

U krijgt uw geld terug als het product naar ons magazijn is teruggekeerd en we de toestand ervan hebben beoordeeld (het moet in de originele verpakking geleverd worden, met alle onderdelen en accessoires inbegrepen). Als u een terugbetaling wilt aanvragen, neem dan contact met ons op via [email protected].

Zodra u bevestiging heeft gekregen van onze medewerker van de klantendienst, moet het artikel dat u wilt terugsturen binnen 7 dagen naar Coffee Friend worden gestuurd. Houd er rekening mee dat de verzendkosten die u maakt bij het verzenden van dit pakket niet in de terugbetaling zijn inbegrepen. In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel in ongeschikte staat naar ons wordt teruggestuurd, kunnen we het terug te betalen bedrag voor de beschadigde artikelen verminderen.

Ik heb mijn bestelling teruggestuurd. Hoe weet ik of mijn pakket bij jullie is aangekomen?

Zodra uw artikel in het magazijn is afgeleverd, door onze kwaliteitsspecialisten is geïnspecteerd en in perfecte staat is bevonden, sturen we u een e-mail ter bevestiging van de voltooiing van uw terugbetaling.

Welke goederen kunnen er geretourneerd worden?

Alle artikelen kunnen geretourneerd worden. Niet-foutieve goederen kunnen alleen onder de volgende voorwaarden worden geaccepteerd:

  1. Het geretourneerde artikel moet in de originele verpakking geleverd worden;
  2. De artikelen mogen niet door de koper beschadigd zijn;
  3. De artikelen moeten ongebruikt zijn en er verkoopbaar uitzien (onbeschadigde etiketten, veiligheidslabel, enz.);
  4. Het geretourneerde artikel moet alle onderdelen bevatten die erin zaten toen het door de koper ontvangen werd;
  5. Bij het terugzenden van een artikel moet u het aankoopdocument en een schriftelijk verzoek om teruggave van de goederen verstrekken (deze voorwaarde geldt niet als er een defect product wordt teruggezonden).
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Zodra het product naar ons teruggestuurd is, maken we het betaalde bedrag binnen 14 werkdagen aan u over. We hebben uw bankrekeningnummer, naam en bestelnummer nodig. Het is belangrijk dat het geld voor de geretourneerde goederen naar de door uw opgegeven bankrekening wordt overgemaakt. Het geld kan niet in contanten terugbetaald worden.

Hoeveel kost de terugzending?

Retourneren is gratis als het ontvangen product defect is. Als het niet defect is, maar je niet helemaal tevreden bent met je aankoop, kun je het nog steeds binnen 14 kalenderdagen retourneren als het artikel aan de voorwaarden voldoet. De retourkosten bedragen EUR 6,99 (deze kosten worden in rekening gebracht voor koeriersdiensten, het zijn geen extra kosten voor retourzendingen).

Garantie & reparatie

Bieden jullie garantie?

Ja! De meeste huishoudelijke koffiemachines hebben 2 jaar fabrieksgarantie. Sommige toestellen kunnen echter 1 jaar garantie hebben (pro-line koffiemachines, sommige halfautomatische modellen, enz. – dit staat aangegeven in de productbeschrijving).

Wat moet ik doen als er reparatie onder garantie nodig is?

Neem contact op met de klantendienst van Coffee Friend via e-mail [email protected] en we geven u advies over wat u in zo’n geval moet doen. Houd er rekening mee dat niet alle garantie-artikelen door ons serviceteam gerepareerd worden. Als uw artikel gemaakt is door een van de volgende firma’s, neem dan rechtstreeks contact met hen op:
De’Longhi: 076-5233600;
Siemens: 088-424 40 20;
Bosch: +31 33 247 9160;
Sage: 0800 505 3104.

Hoe lang duurt de herstelling met garantie?

Meestal duurt het 2 tot 3 weken om het defect te herstellen, beginnend op de dag waarop het product voor garantie-onderhoud is ingeleverd. Als blijkt dat er voor de herstelling een onderdeel uit het buitenland moet worden geleverd, kan de wachttijd worden verlengd. Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op via e-mail [email protected].

Wat gebeurt er als mijn koffiemachine stuk gaat nadat de garantie verlopen is?

Als uw artikel na de garantieperiode stuk gaat, kunnen we het artikel zeker accepteren en het tegen een extra vergoeding door ons team laten herstellen. Houd er rekening mee dat in zo’n geval de reparatiekosten voor rekening van de klant zijn.

Wanneer moeten de garantiereparatiekosten door de klant worden betaald?

Je moet de garantiereparatiekosten betalen in de volgende gevallen:

Als het defect te wijten is aan het niet onderhouden van het apparaat of het verkeerd installeren/verwijderen van onderdelen;
Als je je toestel grondig wilt laten reinigen.


Onderhoud van koffiemachines

Hoe vaak moet het melksysteem met antibacteriële vloeistof gereinigd worden?

Zoals met alle onderhoudsprogramma’s hangt de frequentie waarmee het melksysteem van uw apparaat moet worden schoongemaakt af van hoe vaak u de koffiemachine gebruikt. Melk is een voedingsmiddel met een uiterst korte houdbaarheid, daarom raden we aan de onderdelen die met melk in aanraking komen zo vaak mogelijk te reinigen. Als u het stoompijpje iedere avond onder warm water afspoelt of u laat dit een nacht weken, dan volstaat het om het systeem één keer per week met antibacteriële vloeistof schoon te maken. Als u een paar dagen geen onderhoud heeft uitgevoerd, moet u om hygiënische redenen onmiddellijk desinfecteren voordat u weer een kopje koffie met melk zet.

Zijn allesreinigers geschikt voor een koffiemachine?

Als het gaat om goed onderhoud van uw koffiemachine, raden we u altijd aan om uw leverancier te raadplegen. De meeste onderhoudsproducten zijn geschikt voor alle soorten koffiemachines. Er zijn echter bepaalde merken die vanwege hun unieke werkingsprincipe specifieke reiniging nodig hebben.

Hoe vaak moet mijn koffiemachine schoongemaakt worden?

In de regel hangt het onderhoud van uw koffiemachine af van de intensiteit van het gebruik. Men onderscheidt de volgende frequenties:

Dagelijks onderhoud:

Schoonmaken van het bakje voor koffiedik (de inhoud ervan staat aangegeven in de productbeschrijving)
Spoelen van de trechters
Schoonmaken van het melksysteem
Periodiek (één keer per maand/week)

Schoonmaken van de zeteenheid (behalve bij JURA koffiemachines)
Het melksysteem reinigen met antibacteriële vloeistof (dit kan vaker gedaan worden)
Periodiek (één- of twee keer per 2 maanden)

Koffieresten verwijderen moet om de 200 kopjes gebeuren
Ontkalken moet ongeveer om de 50-60 liter water gebeuren als er geen filter wordt gebruikt

Wat is het verschil tussen reinigingstabletten voor koffiemachines en ontkalkingsmiddelen?

Reinigingstabletten zijn bedoeld voor het reinigen van die delen van de machine waar koffie doorheen stroomt. Ze verwijderen alle koffieresten, oliën en vuil.

Ontkalkingsvloeistof wordt gebruikt voor die delen van de machine waar water doorheen stroomt. Alleen door deze beide procedures uit te voeren en de koffiemachine te onderhouden volgens de instructies van de fabrikant, kan een probleemloze en langdurige werking van de koffiemachine worden gegarandeerd.

Overige vragen

Zijn er extra kortingen voor mijn goederen?

Ja! Er geldt een speciale prijs voor onze koffiesets of bij aankoop van grotere hoeveelheden koffiebonen. Bovendien vindt u al onze actuele aanbiedingen onder de categorie PROMOTIES.

Hoe lang bestaan jullie al?

We zijn een internationaal bedrijf dat in heel Europa gevestigd is en we hebben al 10 jaar ervaring.

Waar is jullie bedrijf gevestigd?

We zijn een internationaal bedrijf dat fysieke winkels en online winkels heeft in verschillende landen in Europa. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Litouwen, maar we hebben kantoren in verschillende landen. De artikelen worden verzonden vanuit onze Europese pakhuizen.

Zijn de prijzen verschillend voor bedrijven en particulieren?

Nee, onze prijzen zijn gelijk voor zowel bedrijven als particulieren.